Zakat

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 Hari ni saya ada beberapa soalan. Soalan ni biasa2 je. Tapi, impaknya luar biasa. Anda tahu tak pasal zakat?Kenapa kita wajib mengeluarkan zakat?Macam mana nak keluarkan zakat?Berapa banyak yang perlu dikeluarkan untuk zakat? Hmm…banyakkan soalan2 tentang zakat? Kenapa saya tanya soalan ini? Sebab, berbalik kepada entri ini. Hari itu saya […]

Continue Reading

Getting Ahead is Getting Started

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 Yes, mulakan! Jika anda tidak bermula, bagaimana nak jumpa penamatnye, ye tak? Shaklee Business Cycle 2015/2016 bermula Mac 2015. Pelbagai faedah / ganjaran yang Shaklee ditawarkan. Seperti: Hehe. Best ke best? Ini tidak termasuk bonus2 lain tau. Seperti: 1. Car Bonus 2. Leadership Bonus 3. Coordinator Bonus 4. Personal Bonus […]

Continue Reading

Comfort Zone = Income Zone

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 comfort zone = income zone anda selesa? semalam saya dan suami berbincang. dimana tahap taraf kehidupan kami. alhamdulillah. segalanya mencukupi. tapi, kenapa ada something missing? dan, suami saya pun berkata. zaman nabi dulu pun mereka keluar dari ruang keselesaan mereka. mereka berniaga. mereka mengambil risiko. mereka mengorbankan masa, tenaga, jiwa […]

Continue Reading

Isu MLM

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 Baru-baru ni kat newsfeed FB saya banyak pula keluar screenshot seperti dibawah ini… Sumber: PenMerahdotCom Sumber: PenMerahdotCom Tertusuk juga hati mengenangkan makcik tua itu. Sanggup bergadai wang ringgit demi anak kesayangannya. Anak pula, sanggup pula menipu mak dia yang tak berapa mampu itu. Sedih…sedih..sedih… Disebabkan perkara macam inilah, saya percaya […]

Continue Reading