Zakat

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 Hari ni saya ada beberapa soalan. Soalan ni biasa2 je. Tapi, impaknya luar biasa. Anda tahu tak pasal zakat?Kenapa kita wajib mengeluarkan zakat?Macam mana nak keluarkan zakat?Berapa banyak yang perlu dikeluarkan untuk zakat? Hmm…banyakkan soalan2 tentang zakat? Kenapa saya tanya soalan ini? Sebab, berbalik kepada entri ini. Hari itu saya […]

Continue Reading

Getting Ahead is Getting Started

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 Yes, mulakan! Jika anda tidak bermula, bagaimana nak jumpa penamatnye, ye tak? Shaklee Business Cycle 2015/2016 bermula Mac 2015. Pelbagai faedah / ganjaran yang Shaklee ditawarkan. Seperti: Hehe. Best ke best? Ini tidak termasuk bonus2 lain tau. Seperti: 1. Car Bonus 2. Leadership Bonus 3. Coordinator Bonus 4. Personal Bonus […]

Continue Reading

Isu MLM

Assalamualaikum & salam sejahtera 🙂 Baru-baru ni kat newsfeed FB saya banyak pula keluar screenshot seperti dibawah ini… Sumber: PenMerahdotCom Sumber: PenMerahdotCom Tertusuk juga hati mengenangkan makcik tua itu. Sanggup bergadai wang ringgit demi anak kesayangannya. Anak pula, sanggup pula menipu mak dia yang tak berapa mampu itu. Sedih…sedih..sedih… Disebabkan perkara macam inilah, saya percaya […]

Continue Reading

Dari Usahawan kepada Jutawan

Assalamualaikum & salam sejahtera 😉 Ingin menjana pendapatan sampingan? Ingin meniti kehidupan seperti Jutawan(dunia & akhirat insyaAllah)? Mendambakan kebebasan kewangan & masa? Atau…ingin mencapai impian terpendam anda? Sertai saya & my team. Anda berpeluang menjana pendapatan dari 2 hingga 6 angka sebulan! Berpeluang menyertai 5 star trip for FREE! Dan yang penting, anda BEBAS!  Apa […]

Continue Reading

#projek2ribu, kearah kebebasan kewangan & masa!

Assalamualaikum & Salam sejahtera 🙂 Indahnya dunia bila kita diberi kebebasan untuk memilih apa yg kita inginkan walau di mana jua kita berada. Seronok, kan? Apa kata anda mulakan langkah keseronokan anda dengan #projek2ribu. Tapi…apa pula tu? Ha…sebenarnya, #projek2ribu ini adalah projek khusus untuk anda menambah & mengukuhkan kedudukan kewangan anda. Dengan itu, barulah anda […]

Continue Reading